Can-Am Maverick X3

Nu leverbaar: De Can-Am Maverick X3 2023 met 195 PK ROTAX® ACE turbomotor met intercooler

Eigenschappen

Smart-Lok technologie

De Can-Am-exclusieve Smart-Lok™* technologie is de nieuwe norm voor nog meer aandrijfkracht op ruw terrein. Een tijdens het rijden volledig sperbaar voordifferentieel met elektronisch geregelde automatische modi of via een druk op de knop voor vooringestelde, intelligente settings aangepast op uw rijstijl. Door gebruik te maken van een reeks aan ingangssignalen zal de “Smart Mode” direct zorgen voor vergrendeling bij de juiste belasting op het juiste moment. Nooit eerder hadden bestuurders zoveel aandrijfkracht ter beschikking tijdens het op lage snelheid manoeuvreren om het voertuig optimaal te kunnen positioneren.

Smart-Shox technologie

9 sensoren, 200 aanpassingen per seconde – 1 onvergetelijke rit. Smart-Shox schokdempers zijn uitgerust met 9 sensoren die realtime gegevens naar een computer sturen, die in staat is tot 200 aanpassingen per seconde uit te voeren aan de schokdempers. Daardoor is de X3 volledig stijf of volledig zacht in slechts 17 milliseconden. De Smart-Shox houden de Maverick X3 vlak in de bochten, waardoor elke rijder meer zelfvertrouwen en een consistentere besturing op het ruwste terrein of de meest agressieve manoeuvres krijgt.

Geavanceerde luchtstroomdynamica

Met een inlaat en uitlaat die zijn afgestemd op maximaal vermogen, optimale efficiëntie en snelle gasrespons, heeft de Can-Am Maverick nooit een tekort aan prestaties. Drie grote, tactisch geplaatste inlaten voorzien de motor en het CVT-systeem van schone lucht en houden de temperatuur laag, met een sportuitlaat aan de achterzijde om de Rotax ACE motor te laten brullen.

Zeer efficiënt en lichtgewicht chassis

De Maverick is voorzien van een ultralicht en ultrasterk chassis gemaakt van state-of-the-art Dual-Phase 980 staal. Dus? Stel je 53% meer torsiestijfheid voor en nog steeds 20% minder gewicht dan de meest directe concurrent.

QRS-X Transmissie

Het compacte, high-performance QRS-X CVT-systeem is gekalibreerd om met de turbo samen te werken en vrijwel elke vertraging te elimineren, zonder dat schakelen of koppelonderbreking u afremt. De grote aandrijving – een lange, brede en dikke riem – is ons meest robuuste 3-poelieontwerp tot nu toe.

TTx wielophanging

De TTX-wielophanging van BRP met vier draagarmen en een veerweg van 50,8 cm beschikt over een trailing-arm die zelfs bij een topvrachtwagen niet zou misstaan, en drie verbindingsstangen speciaal voor het controleren van camber tijdens het voortdurend leveren van een optimale geometrie, zelfs bij een grotere veerweg. Het resultaat? Ongeëvenaarde vermogensoverdracht naar de wielen, optimale demping van schokken, nauwkeurige stuurrespons en meer vertrouwen op hogere snelheden.

Laag zwaartepunt

De lage plaatsing van de stoelen is zodanig ontworpen dat zowel bestuurder als passagier volledig worden omgeven, zodat ze zich één voelen met elke beweging van het voertuig, zonder dat hierbij de bodemvrijheid in het geding komt. De hoge en dominante houding wordt versterkt door de raceauto-geïnspireerde, in één deel gegoten stoelen met ideale ondersteuning, gewichtsverdeling en 4-voudige verstelbaarheid.

Can-Am Maverick X3 2023 modellen:

172 pk
163 cm (64″) breed
51 cm (20″) veerweg

195 pk
183 cm (72″) breed
61 cm (24″) veerweg
Smart-Lok met trail active

195 pk
183 cm (72″) breed
56 cm (22″) veerweg
Smart-shox
Smart-Lok met trail active

195 pk
183 cm (72″) breed
61 cm (24″) veerweg
Smart-Lok met trail active

195 pk
183 cm (72″) breed
56 cm (22″) veerweg
Smart-shox
Smart-Lok met trail active

Rebuilding Can-Am Maverick X3 for Rally Raid

We build your custom SSV!

Wij maken jouw SSV rally klaar! Of wilt u gewoon hobby matig uw SSV laten voorzien van de beste veiligheidsvoorzieningen, performance producten of andere accesoires, dan bent u bij QFF aan het goede adres. Door de jaren heen zijn wij gespecialiseerd in de Can-Am Maverick X3 rally raid klaar maken, maar het ombouwen van een Yamaha YXZ of Polaris RZR is voor ons ook geen enkel probleem.

 

Lees verder..
Scroll to Top

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste ervaring op onze website krijgt.